327 citiri

Seminarul Național de Salarizare, Contribuții și Asigurări Sociale / 27-29 octombrie 2017, Poiana Brașov

Rentrop & Straton organizeaza

Seminarul National de Salarizare, Contributii si Asigurari Sociale

Poiana Brasov, Hotel Bradul****

27-29 octombrie 2017

Seminarul este un eveniment de elita adresat managerilor HR si persoanelor cu atributii legate de salarizarea personalului. Prezinta informatii “din interior” despre felul cum trebuie interpretate modificarile aduse de OUG nr. 53/2017!

Inceputul lunii august a adus una dintre cele mai consistente schimbari ale Codului muncii din ultimii ani.
Astfel, OUG nr. 53/2017, cu aplicare din 7 august, a introdus inasprirea amenzilor in cazul muncii nedeclarate, dar si noi obligatii in sarcina angajatorilor.

Concret:
– copia contractului individual de munca trebuie pastrata acum in mod obligatoriu, de catre angajator, la locul de munca (si nu doar la sediul angajatorului) pentru salariatii care presteaza activitate in acel loc;
– actele aditionale la contractele individuale de munca trebuie incheiate anterior punerii in practica a modificarilor (cu exceptia cazurilor in care acestea rezulta din lege sau din contractul colectiv de munca aplicabil);
– ora de incepere si cea de sfarsit a programului de lucru trebuie sa fie evidentiate.

Problema este insa urmatoarea:
Asa cum se intampla intotdeauna in cazul unui nou act normativ, imediat au aparut neclaritati si dificultati in interpretarea si aplicarea noilor prevederi.

Iata de ce am considerat extrem de oportun sa organizam Seminarul National de Salarizare si Contributii Sociale in cadrul caruia 2 specialisti de top va vor prezenta cu profesionalism schimbarile aduse de OUG nr. 53/2017 si implicatiile lor pentru dvs., alaturi de alte informatii extrem de valoroase legate de salarizarea personalului.

Un exemplu de neclaritate intalnita de managerii HR:
evidentierea orelor de incepere si incheiere a programului!

OUG nr. 53/2017 introduce cerinta privind implementarea unui sistem de evidentiere a orei de incepere si a celei de sfarsit pentru fiecare salariat in parte.

Vechea reglementare impunea si ea angajatorului tinerea evidentei orelor de munca, insa reglementarea avea caracter general.

Potrivit noii reglementari, aceasta evidenta va trebui sa fie tinuta zilnic si sa includa si orele de incepere, respectiv de sfarsit a activitatii. Astfel, fiecare angajator va trebui sa decida, la nivel intern, in ce mod va organiza aceasta evidenta, in functie de specificul activitatii sale, precum si de resursele de care dispune (sisteme de acces pe baza de cartela, registre interne in format fizic sau electronic etc).

Neclaritati:
– Cum anume se va putea organiza acest registru? Ne vom intoarce la pontarea de catre fiecare salariat in registru, cu ora exacta de sosire si cea de plecare?
– Salariatii vor trebui sa completeze sub semnatura aceste informatii sau le vor putea completa intr-un registru electronic?
– Ce se va intampla in companiile cu multi salariati, dar care nu au, totusi, un sistem de acces electronic care sa stocheze aceste informatii?
– Ce se intampla daca se intra pe cartela altui coleg? Cum va putea angajatorul sa tina evidenta intrarii si iesirii? Se va dubla aceasta evidenta cu obligatia salariatilor ca fiecare in parte sa completeze, imediat ce ajunge la locul de munca, ora la care a sosit, insa intr-un alt registru?
– Cum vor proceda angajatorii cu salariatii care nu au un loc de munca stabil (fix) sau care lucreaza la sediile clientilor angajatorilor lor?
– Cum se va tine evidenta pentru salariatii care lucreaza de acasa si care isi stabilesc singuri programul de lucru?

Aflati raspunsurile participand la Seminarului National de Salarizare si Contributii Sociale!

Parcurgeti, va rugam, in continuare tematica integrala a seminarului si va veti convinge instantaneu de oportunitatea si utilitatea informatiilor prezentate. Facem o mentiune speciala pentru sesiunea interactiva de discutii si studii de caz, in cadrul careia veti avea posibilitatea sa puneti exact intrebarile care va intereseaza in mod special si sa primiti pe loc raspunsurile – complete, 100% profesioniste, impecabile.

Ce teme vor fi abordate la Seminarul National de Salarizare si Contributii Sociale?
– Analiza si optimizarea costurilor salariale in conditiile ultimelor modificari ale Codului Fiscal
– Impactul introducerii plafonului minim aferent contributiei unitatii la asigurarile sociale de sanatate si contributiei unitatii la asigurarile sociale de stat in cazul salariatilor ce obtin venituri sub nivelul salariului minim pe economie. Care sunt exceptiile si cum se aplica?
– Servicii medicale sub forma de abonament vs asigurari voluntare de sanatate. Care este diferenta de tratament fiscal? Cine le suporta si care pot fi beneficiarii acestor servicii/asigurari?
– Sume/avantaje ce pot fi acordate salariatilor cu impact fiscal redus
– Cine poate fi scutit de impozit pe salarii? Ce conditii trebuie indeplinite pentru a beneficia de scutire?
– Modificarea Codului Muncii – cum aplicam noile reglementari? (elemente obligatorii pontaj, modificarea contractelor de munca, munca la negru)
– Termenele de declarare in REVISAL ca urmare a modificarii Codului Muncii;
– Concedii medicale – durata maxima. Posibilitatea de prelungire dupa 183 zile
– Concediu crestere copil
– Implicatii fiscale in cazul detasarii transfrontaliere
– Retrospectiva modificarilor legislative in domeniul salarizarii
– Consultanta personalizata
– Modificarea declaratiei 112 – Declaratia privind obligatile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate – incepand cu luna octombrie 2017

Pregatiti-va intrebarile pentru sesiunea interactiva de discutii libere!

In cadrul acestei sesiuni aveti posibilitatea sa le prezentati lectorilor probleme concrete cu care va confruntati in activitatea dvs. si sa primiti pe loc solutiile. Este o oportunitate foarte apreciata de participanti, dovada multitudinea de intrebari adresate la editiile anterioare ale seminarului.

Exemple de probleme de actualitate care vor fi dezbatute si solutionate in cadrul Seminarului National de Salarizare si Contributii Sociale:
“Care este tratamentul fiscal al serviciilor medicale in contextul ultimelor modificari legislative? Poate salariatul sa suporte aceste servicii si pentru dependenti?”
“Care sunt termenele de declarare in revisal in contextul modificarii Codului Muncii?”
“Cum trebuie tinuta evidenta orelor de munca prestate zilnic de salariati in contextul modificarilor Codului Muncii? Unde trebuie tinuta aceasta evidenta? ”
“Cum pot fi acordate concedii medicale cu o durata mai mare de 183 zile?”
“Cine si cum efectueaza modificarea salariului si a sporurilor unei persoane detasate la o unitate subordonata, din punct de vedere al inregistrarii si transmiterii REVISAL?”

Cine sunt cei 2 specialisti care sustin Seminarul?

Luminita Obaciu, Payroll Partner Soter & Partners
experienta in domeniu – 20 ani
Payroll Partner Soter & Partners, firma cu peste 20 de ani experienta pe piata locala in domenii precum
contabilitate, consultanta, salarizare si audit financiar;
expert Contabil – membru CECCAR
consultant fiscal – membru CCF;
formator recunoscut de Autoritatea Nationala pentru Calificari
lector Seminarii Open si In-House organizate de Rentrop & Straton

Rodica Mantescu, consilier juridic
Licentiata in stiinte juridice, Master „Relatii de munca si industriale”
Experienta profesionala de peste 15 ani in domeniul dreptului muncii si al asigurarilor sociale, consultanta de specialitate dar si reprezentare in fata instantelor de judecata
Experienta profesionala in domeniul dreptului contencios administrativ si fiscal, consultanta de specialitate si reprezentare in fata instantelor de judecata
Consultant in domeniul contributiilor sociale in cadrul seminariilor organizate de Rentrop & Straton –
Grup de Editura si Consultanta in Afaceri
Lector Seminarii Open si In-House organizate de Rentrop & Straton

Este important sa participati la Seminar deoarece:
1. Va rezolvati PE LOC cele mai spinoase probleme de salarizare, discutand chiar cu expertii: specialisti in dreptul muncii, practicieni cu o bogata experienta in domeniu, persoane care stiu exact care sunt punctele slabe ale legislatiei (din punctul de vedere al angajatorului) si cum pot fi ele depasite.
2. Obtineti pe loc solutii corecte si eficiente la toate problemele dvs. de salarizare, inclusiv la problemele spinoase si delicate.
3. Primiti informatii de ultima ora din domeniul legislatiei muncii.
4. Aveti posibilitatea de a invata din experienta celorlalti participanti la seminar. In felul acesta veti sti sa evitati greseli si veti descoperi solutii pentru problemele dvs. similare.
5. Beneficiati de instrumentele de lucru care va permit o participare eficienta la seminar: caietul de seminar plus materiale informative si legislative de stricta actualitate.

Taxa instruire seminar: 698 lei + TVA

Tariful de cazare OPTIONAL: Cazare 2 nopti + mese: 1.400 lei + TVA
*Pentru insotitor, cazare + mese = GRATUIT!

Astfel, pentru participarea dvs. la Seminar, bifand si optiunea de cazare, totalul dvs. de achitat va fi 2.098 lei + TVA.
Atentie! Locurile sunt limitate!

5 beneficii ale participarii dumneavoastra:
– Facultativ, cazare si mese la hotel Bradul****din Complexul hotelier Ana Hotels, Poiana Brasov;
– Coffee break in cadrul seminarului;
– Accesul gratuit la piscina, sauna, jacuzzi, salon de relaxare la hotel Sport****;
– Masa si seminarul vor avea loc la hotelul Sport****.
– Pentru insotitor, cazare + mese = GRATUIT!

Programul evenimentului:
Vineri
16:30-18:00 Sesiunea 1
18:00-18:15 Coffee break
18:15-19:45 Sesiunea 2

Sambata
10:00-11:30 Sesiunea 3
11:30-12:00 Coffee break
12:00-13:30 Sesiunea 4

Duminica
Zi libera, program de voie

La finalul evenimentului veti fi recompensat cu diploma de participare!

Seminarul este un eveniment de elita!

Iata ce spun cei care au participat la editiile trecute ale Seminarului National de Salarizare:

M-au surprins in mod foarte placut subiectele abordate, foarte semnificative in contextual actual, precum si acuratetea si eleganta solutiilor prezentate. Am observat ca participantii nu mai pridideau sa isi ia notite. Felicitari!
Ramona Corina Hortean, Tehnoinstrument, Brasov

Jos palaria pentru informatiile prezentate si pentru atmosfera generala! O nota maxima pentru cei trei lectori si pentru organizatori!
Marcian Rusu, BLC Services, Otopeni

Nu-mi inchipuiam ca exista subtilitati atat de intersante legate de veniturile din drepturile de proprietate intelectuala, un domeniu care ma intereseaza in mod deosebit. Am aflat lucruri la care, recunosc, nu ma gandisem vreodata.
Andrada Netoiu, Alpex Group, Bucuresti

Participati la Seminar si primiti un CADOU special: CD-ul „Diurna Legala in Romania si in strainatate”!

Este un cadou super-util, dat fiind ca Inspectia Muncii a demarat deja actiuni de control pe tema detasarii in/din Romania, profitand de cadrul legal oferit de HG nr. 337/2017! Atentie, cuantumul amenzilor in caz de nereguli se situeaza intre 3.000 si 100.000 de lei!

1. Care sunt criteriile in baza carora Inspectia Muncii alege societatile pe care urmeaza sa le controleze?
2. Ce nereguli sunt urmarite cu precadere? Care sunt sanctiunile?
3. Ce drepturi au salariatii detasati de pe/pe teritoriul Romaniei?
4. Ce obligatii revin angajatorilor la care sunt detasati salariati din alte state membre UE?
5. Ce obligatii revin angajatorilor care detaseaza salariati in alte state membre UE?
6. Ce declaratii trebuie depuse? Unde se datoreaza taxele salariale?

Aflati raspunsurile complete si 100% profesioniste parcurgand lucrarea “Diurna legala in Romania si in strainatate” (CADOU pentru dvs.), un produs de ultima ora al Grupului romano-german Rentrop & Straton, cu informatii extrem de oportune in contextul actual.

Va asteptam cu placere la Seminarul National de Salarizare si Contributii Sociale!
Beneficiati de experienta, solutiile si recomandarile unor super-specialisti in domeniul sensibil al salarizarii – totul corelat cu recentele modificari ale Codului muncii. Si nu uitati de cadoul dvs.!

Nota: Daca va inscrieti, dar nu mai puteti participa, va rugam trimiteti o notificare cu minimum 3 zile inainte de desfasurarea evenimentului — in scris, la adresa seminarii@rs.ro, sau telefonic, la numarul 021.209.45.45. In aceste conditii, suma deja achitata va permite participarea la alt eveniment similar organizat de Rentrop&Straton. In lipsa notificarii in conditiile specificate mai sus, suma achitata nu se va restitui.


* mai multe detalii la nr. de telefon: 021.209.45.45 sau la adresa de e-mail: lilianag@rs.ro

Evenimente conexe