557 citiri

Inspecția Muncii în control. Cum ne pregătim / 28 martie 2017, Webinar

Rentrop & Straton organizeaza

Inspectia Muncii in control. Cum ne pregatim

Webinar

28 martie 2017, 15:00

Unul dintre cei mai buni specialisti din Romania in legislatia muncii – prof. univ. dr. Raluca Dimitriu – va invita in data de 28 martie 2017, ora 15.00, la un seminar online (webinar) cu o tema incitanta si mereu de actualitate: Inspectia Muncii in control. Cum ne pregatim?

Webinarul este extrem de util in contextul actual, deoarece explica in amanunt exact aspectele verificate in mod special de inspectori in aceasta perioada, pe fondul modificarilor legislative aduse de OUG 53/2017, OUG 79/2017, OUG 82/2017 sau Legea 28/2017:
– munca la negru
– detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale
– negocierea colectiva a noilor salarii
– transmiterea in ReviSal a elementelor raportului de munca, urmare a transferului contributiilor la angajat

Atentie! Datele Inspectiei Muncii arata ca intr-o singura saptamana (29 ianuarie – 2 februarie) au fost efectuate aproape 3.000 de controale, soldate cu amenzi de cca 2,8 milioane de lei. Dvs. cum va protejati?

Webinarul va propune sapte subiecte fierbinti pentru inceputul lui 2018!

1. Munca la negru
Noile ipoteze de munca nedeclarata. Cum se aplica in practica OUG 53/2017. In doar 5 zile, in intervalul 29 ianuarie – 2 februarie, Inspectia Muncii a aplicat amenzi de 2.320.000 lei pentru munca nedeclarata!

2. Documente pe care trebuie sa le pregatim in perspectiva unui control
Aspecte speciale privind:
– Fisa de identificare
– Graficul activitatii (in cazul programului inegal)
– Evidenta inceperii si sfarsitului programului de lucru pentru fiecare salariat
– Dosarul salariatului

3. Sanctiuni, reactii, solutii

4. Potrivit HG 488/2017, Inspectia Muncii are noi atributii:
– impune completarea fisei de identificare prin care se consemneaza declaratiile persoanelor care presteaza activitate;
– constata daca activitatea prestata in baza unui alt tip de contract decat cel de munca se desfasoara in conditiile unui raport de munca;
– dispune incheierea contractelor individuale de munca si transmiterea acestora in registrul general de evidenta a salariatilor pentru lucratorii identificati ca presteaza activitate fara contract individual de munca;
– controleaza respectarea prevederilor legale privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale, astfel cum prevede Legea 28/2017 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale.

5. Dovada negocierii colective a noilor salarii
Ipoteze care pot aparea la aplicarea OUG nr. 82/2017:
– Salariatii nu au dat curs invitatiei de a negocia
– Salariatii au dat curs invitatiei si s-a ajuns la o intelegere
– Nu s-a ajuns la nicio intelegere

6. Noile obligatii ale angajatorului:
– Angajatorul este obligat sa pastreze la locul de munca o copie a contractului individual de munca pentru salariatii care presteaza activitate in acel loc (art. 28 alin. (4) din Codul muncii).
– Angajatorul are obligatia de a tine la locul de munca evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidentierea orei de incepere si a celei de sfarsit a programului de lucru, si de a supune controlului inspectorilor de munca aceasta evidenta, ori de cate ori se solicita acest lucru (art. 119 din Codul muncii).

7. Regulamentul intern
Ce modificari ale Regulamentului intern ar trebui efectuate de orice firma din Romania?Regimul comunicarilor private ale salariatilor
Protectia datelor personale
Sanctiuni disciplinare pentru intarzierea comunicarii motivelor de absenta de la locul de munca
Modalitatea de monitorizare a inceperii si sfarsitului activitatii
Obligatia de parasire a unitatii de catre salariatii cu fractiune de norma, la sfarsitul programului de lucru
Modul de intocmire a fiselor de identificare

Ce este un webinar?
Un webinar este un seminar interactiv online, sustinut de un lector, in fata unui grup de persoane conectate la internet in locatii diferite. Dvs., ca participant, trebuie doar sa va aflati in fata calculatorului la ora stabilita si sa va conectati la o platforma online indicata de organizator.

Aveti astfel acces la prezentarea sustinuta de lector si primiti raspunsurile in cea de-a 2-a sectiune a seminarului. Va invitam sa adresati intrebarile prin intermediul e-mailului, la adresa mru@rs.ro, pana marti, 20 martie 2018.

Concret, cum se va desfasura webinarul din 28 martie?
In data de 28 martie, ora 15.00, trebuie sa accesati pagina de web a webinarului si sa introduceti username-ul si parola (acestea vi se vor comunica cu 2 zile inainte). Nu conteaza locul in care va aflati, conteaza doar sa aveti conexiune la Internet.

In prima parte, prof. Raluca Dimitriu va sustine o prezentare video, cu accent pe aspectele sensibile create de legislatia actuala privind salariatii part-time, iar in partea a doua, va raspunde la intrebarile adresate de dvs.

Nu uitati! Aveti posibilitatea de a adresa doua intrebari in cadrul acestui seminar online.

Dupa achitarea taxei de inscriere, va invitam sa transmiteti intrebarile dvs. pe adresa de e-mail: mru@rs.ro, pana la data de 20 martie, astfel incat sa primiti raspuns de la specialistul nostru in cadrul semnarului, la sesiunea de intrebari si raspunsuri.

Exemple de neclaritati intalnite in perioada actuala:
1. Intrebare: „Este obligatorie condica de prezenta? Exista si alte moduri de monitorizare a venirii si plecarii salariatilor?”

2. Intrebare: „Unde se pastreaza dosarul de personal, daca angajatorul are mai multe puncte de lucru?”

3. Intrebare: „Inspectorul de munca poate recalifica un contract civil – declarându-l contract de munca?”

4. Intrebare: „Cum se evidentiaza programul de lucru in cazul salariatilor mobili sau care lucreaza la domiciliu?”

5. Intrebare: „Salariatii cu fractiune de norma pot avea program de lucru individualizat?”

6. Intrebare: „Daca am majorat salariile, mai trebuie sa dovedim negocierea colectiva a acestora, potrivit OUG 82/2017?”

7. Intrebare: „Fisa de pontaj este suficienta pentru evidenta programului de lucru?”

8. Intrebare: „Cum justificam prezenta In firma a unei persoane care desfasoara proba practica, in vederea angajarii?”

Avantajele participarii dvs. la webinar:
1. Primiti consultanta personalizata privind gestionarea corecta a oricarui aspect legat de recentele modificari legislative;
2. Primiti raspunsuri online la intrebarile dvs.;
3. Informatiile primite sunt 100% practice si absolut imposibil de gasit in alta parte;
4. Aveti acces la solutiile oferite tuturor celorlalti participanti la webinar;
5. Evitati necazurile cu Inspectia Muncii;
6. Castigati timp pretios. Nu trebuie sa va deplasati nicaieri, participati la webinar din fata propriului calculator. Asta inseamna si ca va puteti vedea linistit si de alte treburi in timp ce urmariti desfasurarea webinar-ului;
7. Capatati siguranta de care aveti nevoie in cazul in care sunteti vizitat de inspectori.

Taxa participare pret special: 126 lei +TVA, fata de 208 lei + TVA! Oferta limitata in timp.
Plata: prin O.P. sau direct la primirea facturii prin curier, pana la data de 20 martie a.c.

Veti primi prin e-mail datele de conectare (adresa web, username, parola) astfel incat in ziua de miercuri, 28 martie, ora 15.00, sa va puteti loga si sa participati la webinar-ul sustinut de specialistul Raluca Dimitriu despre aspectele sensibile create de noile modificari legislative.

Va garantam ca veti afla lucruri putin cunoscute si extrem de utile!

Va asteptam cu placere!

Evenimente conexe