348 citiri

Seminarul Național de Evaluare, Comunicare și HR / 23 aprilie 2018, București

Rentrop & Straton organizeaza

Seminarul National de Evaluare, Comunicare si HR

Bucuresti, Hotel Crowne Plaza, Sala Primavera

23 aprilie 2018

Trei probleme ultra-sensibile pentru orice manager de Resurse Umane!

Stiti sa le gestionati CORECT?

1. Comunicarea deciziilor manageriale
2. Evaluarea salariatilor
3. Planificarea succesiunii

Aveti ocazia sa participati la unul dintre cele mai interesante si utile seminare de HR din ultimii ani!
Este vorba despre un seminar axat pe probleme practice mai putin cunoscute, legate in principal de procedurile pe care trebuie sa le urmati in diverse situatii concrete – proceduri a caror neglijare poate genera usor litigii, procese in instanta, drumuri la tribunal.

Despre ce probleme practice este vorba?
1. Comunicarea deciziilor manageriale
2. Evaluarea salariatilor. Posibilitatea declansarii de conflicte
3. Importanta dezvoltarii planului de succesiune in business
Sunt subiecte care ascund chestiuni subtile si cu consecinte potentiale foarte nefaste ce vor fi analizate in detaliu in cadrul Seminarului de catre 2 profesionisti de top: prof. univ. dr. Raluca Dimitriu si expertul HR Corina Neagu (vedeti cartile de vizita mai jos).

Cine sunt cei doi specialisti de top care sustin Seminarul National de Evaluare si HR?

1. Raluca Dimitriu – Profesor universitar, doctor in drept, specializarea dreptul muncii
Cursuri postuniversitare: Academia de Drept International de la Haga; Academia de Drept European – Florenta; Budapesta – Cursuri de solutionarea conflictelor de munca organizate de CEU (Universitatea Central Europeana – Budapesta, Ungaria) in colaboare cu N. Cordozo School of Law, New York si Hamline University School of Law, Minnesota; Colegiul postuniversitar Darwin – Universitatea Cambridge.
Specializari didactice si de specialitate, in dreptul comparat al muncii: Stockholm (2000); Orleans (2001); Reading (2001), Geneva (2002).
Ca o paranteza, prof. univ. Raluca Dimitriu sustine cca 10 seminarii de specialitate in fiecare an, iar impresia participantilor este intotdeauna unanima – o prezentare captivanta, profesionalism 100%! Profitati si dvs.!

2. Corina Neagu – Consilier juridic, absolvent al CIPD in “Practica Internationala in HR”, Fondator DARE
A gestionat sute de procese de recrutare si programe de instruire pentru diversi clienti locali si internationali. Peste 20 de ani experienta in corporatii mijlocii si mari, acoperind roluri de la juniori pana la sef de departament si membru al consiliului de administratie, peste 15 ani in HR, consilier in cariera, formator si mentor, consilier juridic.
Lector in cadrul unor evenimente specializate (Rentrop & Straton, Zilele de Afaceri, Summit-ul HR, Evenimente in retea, Cele mai bune practici in domeniul resurselor umane etc.), specialist in domenii ca: Recrutare; HR Business Partner; Compensation and Benefits; Leadership; Management strategic; Office management.
Autor de articole de specialitate pentru Revista Cariere / Manager HR / LearningNetwork.ro / Avocat.net / Catchy.ro / Femeiinafaceri.ro / Smartandhappychild.ro / Angajatorulmeu.ro / Sportescu.ro etc.

Ce greseli puteti face la comunicarea deciziilor manageriale?
Comunicarea, in general, pare o actiune perfect obisnuita.
Doar ca in domeniul HR ea capata cu totul alte dimensiuni, deoarece aici orice decizie trebuie supusa unor proceduri si unor reguli a caror respectare este urmarita cu maxima intentie de instantele de judecata.

Iata un exemplu:
Putem comunica pe e-mail o decizie de concediere?
Raspuns: Inalta Curte de Casatie si Justitie s-a pronuntat in sens afirmativ, in ceea ce priveste concedierea din motive independente de persoana salariatului. Pentru celelalte temeiuri de concediere se recomanda prudenta, deoarece nu poate fi extrapolata solutia Inaltei Curtii pentru orice tip de concediere. De fiecare data cand este posibil, se va realiza o comunicare prin inmanarea formei printate a deciziei, cu semnatura salariatului de luare la cunostinta (personal, prin posta cu confirmare de primire, prin executor judecatoresc).

Aflati la Seminar informatii valoroase despre:
Tipuri de decizii
Oferte contractuale versus decizii unilaterale
Revocarea deciziei. Efecte
Efectele juridice ale comunicarii informale. Comunicarea pe e-mail
Cazuri concrete:
– Comunicarea unui ordin de serviciu
– Comunicarea rezultatelor evaluarii
– Convocarea la negocierea colectiva
– Convocarea la cercetarea disciplinara
– Preavizul
– Comunicarea deciziei de concediere

De ce este evaluarea angajatilor atat de importanta?
Evaluarea va permite sa aflati care este potentialul unui angajat, care sunt punctele lui tari, ce anume il motiveaza, ce sef i se potriveste, care sunt responsabilitatile pe care le poate indeplini la un nivel de performanta ridicat.

Intervin apoi, desigur, aspectele legale. Astfel, evaluarea este obligatorie conform Codului muncii, iar criteriile de evaluare a activitatii profesionale a unui angajat trebuie sa se regaseasca atat in contractul individual de munca, cat si in regulamentul intern al firmei (art. 17 si art. 242 din Codul muncii).

Dar cel mai important aspect e urmatorul:
Daca la un moment dat doriti sa concediati un angajat pe motiv de necorespundere profesionala (art. 63 alin 2), va fi foarte greu sa faceti acest lucru fara sa prezentati evaluari periodice, intocmite in timp, din care sa reiasa clar modul (nesatisfacator) in care a evoluat activitatea sa.

Evaluarea are, asadar, o utilitate dubla:
va permite sa identificati atat performerii, cat si incompetentii. E un aspect vital. Stiind cine sunt persoanele pe care va puteti baza cu adevarat, puteti lua masuri sa scapati de paraziti, avand certitudinea ca faceti mutarea corecta si ca nu pierdeti absolut nimic.

Aflati la Seminar informatii valoroase despre:
Prevenirea si solutionarea conflictelor declansate cu prilejul evaluarii
Contestarea interna a rezultatelor evaluarii
Contestarea in instanta a rezultatelor evaluarii

Ce este succesiunea? Ce presupune planificarea succesiunii?
Succesiunea abordeaza un subiect extrem de sensibil si a carui solutionare este, logic, la fel de sensibila: ce se intampla in cazul in care un membru important al managementului afacerii, poate chiar directorul general, devine indisponibil?
Conform teoriei, fiecare manager trebuie „dublat“ de cel putin un potential inlocuitor in organizatie (ideal, de 3), care sa fie gata sa-i ia locul in orice situatie. Acest sistem poarta numele de plan de succesiune si multe companii globale l-au implementat deja pentru a se proteja de „razboiul pentru talente“, dus cu costuri si cu riscuri mari.

Aflati la Seminar informatii valoroase despre:
Planificarea succesiunii
Rolul planificarii succesiunii in organizatii
Modele de succes, studii de caz

Corina Neagu, lector: “Asigurarea unei succesiuni interne aduce cu sine multiple beneficii: dincolo de motivarea angajatilor si retentia talentelor-cheie, un plan de succesiune bine conturat asigura consecventa culturii organizationale si a strategiilor de business.
Planul de dezvoltare ar trebui sa reflecte: calea succesiunii, urmatoarea miscare, competentele specifice necesare pentru aceasta miscare si modul in care acestea vor fi abordate si, in sfarsit, proiectele specifice si actiunile de shadowing necesare pentru a obtine rolul urmator.
Shadowingul – timpul in care succesorul petrece cat mai mult timp in prezenta celui pe care urmeaza sa-l inlocuiasca – asigura transferul aspectelor mici, de detaliu, care de multe ori fac diferenta: modul de relationare cu echipa, diverse informatii care nu se regasesc in niciun raport, chiar si elemente de cultura organizationala care nu sunt evidente.
De ce planul de succesiune este un proces dificil? Angajatul vizat pentru succesiune nu stie de acest plan, iar in cazul in care apare o oportunitate in afara companiei o va accepta. Informarea lui cu privire la intentie poate surveni prea tarziu sau deloc. Planul de succesiune nu este o garantie – cati dintre noi ne simtim confortabil intr-o asemenea situatie?

Programul seminarului
8:30-9:00 Inregistrarea participantilor
9:00-11:00 Sesiunea I
11:00-11:30 Pauza
11:30-13:30 Sesiunea II

Taxa de instruire: 420 lei + 19% TVA

Ce spun cei care au participat la editiile trecute ale Seminarului National de Evaluare a Performantelor si HR?

In sfarsit m-am lamurit. Acum stiu cum stabilesc obiectivele de performanta pentru salariatii mei astfel incat ei sa contribuie din plin la cresterea productivitatii in firma. Acum, la primele angajari, am sa stiu cum sa fixez criteriile de evaluare in contractul de munca. Pentru actualii angajati am sa fac acte aditionale la contract si am sa “bat in cuie” criteriile de evaluare. Asa, afacerea mea va fi protejata. Multumesc lectorilor pentru rabdarea cu care ne-au explicat tot ceea ce avem de facut. Multumiri organizatorilor.” – Radu Ghenea, administrator, Urziceni

Evaluarea profesionala este intotdeauna un subiect demn de toata atentia. Iar dna. Raluca Dimitru este persoana cea mai competenta pentru a ne indruma in acest proces. Si mi se pare corect sa beneficiem de solutii impecabile, fiindca de calitatea angajatilor nostri depinde bunul mers al afacerii noastre. Iar participarea la Seminariile Rentrop&Straton este intotdeauna una folositoare. Felicitari!” – Doina Savulescu, manager HR, Bucuresti

Va asteptam cu placere sa va inscrieti chiar acum la Seminarul National de Evaluare a Performantelor!

Aveti nelamuriri legate de modul cum trebuie sa procedati in cazul evaluarii angajatilor? Seminarul clarifica in intregime problematica stabilirii obiectivelor, criteriilor si procedurilor de evaluare. Va asteptam la un eveniment de exceptie!

Nota: Daca va inscrieti, dar nu mai puteti participa, va rugam sa trimiteti o notificare cu minimum 3 zile lucratoare inainte de desfasurarea evenimentului — in scris, la adresa seminarii@rs.ro, sau telefonic, la numarul 021.209.45.45. In aceste conditii, suma deja achitata va permite participarea la alt eveniment similar organizat de Rentrop&Straton. In lipsa notificarii in conditiile specificate mai sus, suma achitata nu se va restitui.

Evenimente conexe