386 citiri

Seminarul Național de Salarizare / 12 februarie 2019, București

Rentrop & Straton organizeaza

Seminarul National de Salarizare

Bucuresti, Hotel Crowne Plaza

12 februarie 2019

Un nou act normativ da batai de cap mediului de afaceri din Romania!
Este vorba despre celebra O.U.G. nr. 114/2018 care aduce modificari importante privind:
– salariile din sectorul constructiilor (salariul minim creste la 3.000 de lei, sunt prevazute scutiri/reduceri de taxe daca sunt indeplinite anumite criterii)
– tratamentul fiscal al biletelor de valoare
– activitatea zilierilor
– avantajele de natura salariala
– completarea declaratiei unice etc.

Ordonanta abunda insa in neclaritati, dovada zecile de intrebari sosite in ultima saptamana pe adresa grupului nostru de consultanta – intrebari care ridica probleme concrete, de natura practica, si care arata inca o data cat de solicitante si de stresante pentru mediul de afaceri sunt „gaselnitele” fiscale ale Guvernului.

Din fericire, suntem in masura sa va oferim solutiile!

Va invitam sa participati in data de 12 februarie 2019 la Seminarul National de Salarizare, in cadrul caruia veti obtine toate detaliile cu privire la facilitatile fiscale acordate, dar si la restrictiile introduse prin acest act normativ.

IMPORTANT!
Tot in cadrul acestui seminar se va discuta in detaliu despre cele trei salarii minime (2.080, 2.350 si 3.000 lei) – cum si in ce conditii se acorda. In plus, beneficiati de sesiunea de intrebari si raspunsuri, cand veti putea obtine solutii pentru problemele punctuale cu care va confruntati!

Iata cele mai sensibile probleme de salarizare in 2019, dezbatute in cadrul Seminarului!
Salariul minim diferentiat
Influenta salariului minim diferentiat in modalitatea de calcul a taxelor salariale si a drepturilor de natura salariala
Vechimea in munca vs stagiul de cotizare
Veniturilor din salarii si asimilate salariilor in cazul angajatorilor ce desfasoara activitati in sectorul constructiilor si alte activitati conexe – reglementari O.U.G. nr. 114/2018
Beneficii salariale ce pot fi acordate salariatilor cu impact fiscal redus
Modificari privind regimul zilierilor
Declaratia unica privind veniturile realizate in anul 2018
Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit aferenta anului 2018
Alte modificari legislative cu impact in domeniu salarizarii

Si, desigur, nu uitati de sesiunea de intrebari si raspunsuri personalizate!

Ce prevede deja faimoasa O.U.G. nr. 114/2018?

Foarte pe scurt, ordonanta in cauza spune ca:
– incepand cu 1 ianuarie 2019, salariul minim in domeniul constructiilor creste la 3.000 de lei
– angajatii cu salarii intre 3.000 si 30.000 de lei sunt scutiti de la plata impozitului pe salariu si a CASS
– CAS se reduce 21,25%, iar contributia asiguratorie pentru munca la 0,3375%

Dar, pentru a putea aplica aceste facilitati, angajatorul trebuie sa realizeze o cifra de afaceri in constructii (pe anumite coduri CAEN) in limita a cel putin 80% din cifra de afaceri totala, calculata cumulat de la inceputul anului, inclusiv luna in care aplica scutirea.

Citind aceste randuri, probabil simtiti si dvs. ca deja e nevoie de lamuriri.

Si aveti dreptate! De aceea va invitam la Seminarul National de Salarizare si Contributii, unde 3 specialisti de top vor clarifica modul in care trebuie aplicate prevederile O.U.G. nr. 114/2018, in perfecta corelatie cu alte reglementari generale din domeniul salariilor. Este exact ce va trebuie pentru a depasi cu bine aceasta perioada critica si a scapa de nesiguranta si stres.

Va atragem atentia, lucrurile nu sunt deloc simple!

Sunteti fortat sa rezolvati intr-un timp foarte scurt o serie de probleme sensibile legate de majorarea salariului minim in constructii. Totul sub presiunea termenului de 20 de zile lucratoare pentru transmiterea in REVISAL a modificarilor salariale.

Iata cateva exemple de dificultati cu care se confrunta angajatorii in urma aparitiei O.U.G. nr.114/2018
„Ordonanta se aplica la toate salariile sau numai la minim? Eu inteleg ca acele facilitati se aplica si celor care, angajati fiind in firme de constructii, au un salariu brut de 8.000 de lei, de exemplu. Acesti oameni ar trebui sa aiba un net mai mare decat in 2018. Gresesc?”
„Conform ordonantei, angajatorii trebuie sa realizeze o cifra de afaceri de minim 80% din activitatea de constructii. Dar in cazul unui angajator care are cifra de afaceri in constructii de 70% ce facem? Salariul minim brut este tot 3.000 de lei sau 2.080 lei/2350 lei, dupa caz?”
„Textul legii spune ca scutirea se aplica doar daca venitul brut este intre 3.000 si 30.000 lei. Dar daca angajez in jumatatea lunii pe cineva si are brutul raportat la timpul lucrat, de doar 1.500 lei, mai are scutire? Sau daca am pe cineva cu 30.500 lei brut si pe altcineva cu 29.500 lei, cel cu 30.500 lei cum va fi taxat? Va fi taxat integral la 30.500 lei sau pentru 30.000 lei se taxeaza la nivel de scutire si pentru 500 lei e taxat normal?”
„Secretara cu 8 ore intr-o firma de constructii ce salariu minim trebuie sa aiba, 3.000 de lei? Ii aplic facilitatile?”
„In fiecare luna ponderea lucrarilor de constructii este diferita. Si sub 80%, si peste 80%, asa cel putin asa a fost la noi anul trecut. Ce facem? Oricum, dupa enuntul de la art.66, al.1, lit.b) din O.U.G. nr. 114/2018 se pare ca nu are importanta ponderea activitatii de anul trecut. O parte din salariati lucreaza numai pe constructii, altii unde este nevoie – si la constructii, si pentru comert, si pentru transport de marfa.”
„In lumina noilor schimbari ale salariilor din constructii, e cumva mai avantajos ca o firma de constructii sa recurga la colaborarea (subcontractare lucrari) cu PFA-uri si SRL-uri, in detrimentul angajatilor proprii cu contract individual de munca?”
„In domeniul privat, care sunt considerate functiile eligibile pentru acordarea salariului minim pentru studii superioare de 2.350 de lei?”

Raspunsurile vor fi date pe 12 februarie 2019, in cadrul Seminarului National de Salarizare.

Cine sunt cei 3 lectori care vor sustine Seminarul National de Salarizare si Contributii?

Luminita Obaciu, Payroll Partner Soter & Partners
Experienta in domeniu – 25 ani
Payroll Partner Soter & Partners, firma cu peste 25 de ani experienta pe piata locala in domenii precum Contabilitate, consultanta, salarizare si audit financiar
Expert Contabil – membru CECCAR, consultant fiscal – membru CCF
Formator recunoscut de Autoritatea Nationala pentru Calificari
Lector Seminarii Open si In-House organizate de Rentrop & Straton

Gabriel Jinga, consultant Rentrop & Straton
Doctor in economie, domeniul contabilitate, incepand cu anul 2009
Lector in Catedra de Contabilitate, Audit si Control de Gestiune din cadrul ASE Bucuresti
Lector Seminarii Open si In-House organizate de Rentrop & Straton

Rodica Mantescu, consilier juridic
Licentiata in stiinte juridice
Experienta profesionala de peste 20 ani in domeniul dreptului muncii si al asigurarilor sociale, consultanta de specialitate dar si reprezentare in fata instantelor de judecata
Experienta profesionala in domeniul dreptului contencios administrativ si fiscal, consultanta de specialitate si reprezentare in fata instantelor de judecata
Lector Seminarii Open si In-House organizate de Rentrop & Straton

“Ii cunosc pe cei 3 lectori de la editiile trecute ale seminarului si pot sa spun ca ei constituie o garantie pentru reusita oricarui eveniment de acest gen. Sunt profesionisti desavarsiti, cunosc toate subtilitatile legislatiei, iti transmit un sentiment de siguranta si, foarte important, stiu sa antreneze publicul. Prestatia lor mi s-a parut intotdeauna un argument solid pentru seminarele organizate de Rentrop & Straton.”
Maria Boroghina, responsabil salarizare, Bucuresti

“Am participat, cred, la 12 seminare Rentrop & Straton, am acordat de fiecare data calificativul maxim. Mi-au placut profesionalismul si atitudinea lectorilor, temele abordate (foarte actuale si relevante), organizarea, atmosfera, grija pentru detalii. Felicitari!”
Silvia Tudor-Stan, Manager HR, Brasov

Programul
9:00-9:30 Intampinarea si inregistrarea participantilor
9:30-11:00 Dezbateri in plen (cei 3 lectori vor discuta cu dvs. despre ultimele modificari legislative si implicatiile lor, precum si despre cele mai controversate probleme ale legislatiei muncii actuale, cu accent pe domeniul salarizare)
11:00-11:30 Pauza de cafea
11:30-13:00 Dezbateri in plen
13:00-14:00 Pranz intr-unul din cele mai bune restaurante din Bucuresti, restaurantul Crowne Plaza
14:00-16:00 Intrebari si raspunsuri. Consultanta personalizata. Mese rotunde

Pret: numai 698 lei + 19% TVA/participant (830.62 lei, TVA inclusa)

Important!
In calitate de abonat la Consilier Ghid complet Salarizare, ReviSal si Contributii sociale, beneficiati de o REDUCERE de 15% din taxa de instruire la Seminarul National de Salarizare si Contributii Sociale, astfel incat achitati doar 593 de lei + 19%TVA, in loc de 698 lei + 19% TVA.

Important!
Dupa efectuarea platii, va oferim consultanta telefonica personalizata GRATUITA, pentru rezolvarea unei probleme cu care va confruntati, legata de tematica seminarului.
Pentru a beneficia de consultanta telefonica personalizata, va invitam sa apelati nr. de telefon 021.317.25.59, in zilele lucratoare, in intervalul orar 15:00-17:00.
Acest serviciu va fi disponibil pana la data de 11 februare 2019.

Va asteptam cu placere la Seminarul National de Salarizare si Contributii!

Beneficiati de experienta, solutiile si recomandarile unor super-specialisti in domeniul sensibil al salarizarii – totul corelat cu recentele modificari aduse de O.U.G. nr. 114/2018!

Atentie! Parcarea nu este asigurata!

Nota: Daca va inscrieti, dar nu mai puteti participa, va rugam trimiteti o notificare cu minimum 3 zile lucratoare inainte de desfasurarea evenimentului – in scris, la adresa seminarii@rs.ro, sau telefonic, la numarul 021.209.45.45. In aceste conditii, suma deja achitata va permite participarea la alt eveniment similar organizat de Rentrop&Straton. In lipsa notificarii in conditiile specificate mai sus, suma achitata nu se va restitui.

P.S. Inscreti-va acum la Seminarul National de Salarizare si Contributii si primiti CADOU din partea noastra lucrarea pe CD: Ghid practic Avantaje angajator. Beneficii pentru salariati. Sporuri, prime, premii si recompense

Lucrarea pe CD ‘Ghid practic – Avantaje angajator. Beneficii pentru salariati. Sporuri, prime, premii si recompense’ mizeaza pe folosirea eficienta a resurselor pentru un bine general: investitii minime, angajati motivati si performanti, echipa statornica si productiva, companie de succes cu un renume pe masura.

In ‘Ghid practic – Avantaje angajator. Beneficii pentru salariati. Sporuri, prime, premii si recompense’ gasiti:
– recomandari practice pentru motivarea non-financiara a angajatilor;
– legislatia comentata privind motivarea financiara, pentru a evita neplacerile juridico-economice;
– exemple, modele si studii de caz pentru aplicarea metodelor de motivare.

Va asteptam cu placere, completati chiar acum formularul de inscriere!

Pentru orice fel de informatii suplimentare, va rugam sa ne contactati prin e-mail rs@rs.ro sau direct la telefon 021-209.45.45!

Evenimente conexe